Dag 18, àlcantarilha - Reisverslag uit Faro, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu Dag 18, àlcantarilha - Reisverslag uit Faro, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu

Dag 18, àlcantarilha

Door: Gert en Jill

Blijf op de hoogte en volg Gert en Jill

24 Juli 2015 | Portugal, Faro

Na een halve dag op de camping, een paar baantjes in het zwembad enen broodje in de middag, besluiten we om verder te gaan. We willen de kustweg volgen langs Albufeira richting Faro. De tent wordt weer ingeklapt, de stoelen en tafel verdwijnen ook weer in de auto. Als we er zeker van zijn dat alles weer in en op de auto zit vertrekken we. Het verhaal zou nu verder kunnen gaan met de rit langs de rotsachtige kust en kunnen vertellen over de witte dorpjes die we tegenkomen. Het verhaal stopt op het moment dat we willen vertrekken. Niet alleen het verhaal stopt hier namelijk, maar ook de auto. Hij start niet. De accu’s zijn niet opgewassen tegen het energieverbruik van met name de koelkast, die continue aan slaat bij dit warme weer. We sluiten het zonnepaneel aan en wachten een uurtje om te zien of de accu’s dan genoeg opgeladen zijn om te starten. Wel iets meer geluid, maar starten doet hij nog niet. Vier plaatselijke mannen komen op een tractor aanrijden om onste helpen. Startkabels in de aanslag. Aangezien de Landrover 24 volt heeft in plaats van de normale 12 volt, kunnen we die niet gebruiken. Een sleepkabel hebben ze niet, wel een touw. Gelukkig staat de Landrover iets hoger en krijgt hij al snel wat vaart waarna we na het starten het vertrouwde gebrom weer horen. We geven de mannen een koud biertje als bedankje, de koelkast is immers goed koud door het leegtrekken van de accu's. Het verhaal kan toch nog worden afgemaakt zoals ik eerder schetste; we maken een mooie rit langs de rotsachtige kust en genieten van de witte dorpjes tegen de berghellingen.