Dag 15: Porto Covo-Alvor - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu Dag 15: Porto Covo-Alvor - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu

Dag 15: Porto Covo-Alvor

Door: Gert en Jill

Blijf op de hoogte en volg Gert en Jill

21 Juli 2015 | Portugal, Alvor

De Ponta de Sagres en de Cabo de são Vincente in het uiterste zuidwesten van de Algarve zijn gelegen in een ruig, winderig gebied. De golven van de Atlantische Oceaan beuken met witte schuimklopperij tegen de hoge kliffen aan. Hier begonnen de eerste grote ontdekkingsreizen van Hendrik de Zeevaarder. Naarmate je dichterbij komt wordt de lucht koeler en de begroeiing schaarser, alsof de aarde haar kleding uittrekt voor een diepe duik in het oneindige. Het lijkt een schouwspel, de muziek van de golven en het geloei van de wind. Van dit schouwspel waren wij vandaag getuige, op deze prachtige plek.
Door de schaarse begoeiing zijn er allerlei zandpaden gecreëerd. We kunnen met de Landrover tot boven de steile rotsen komen, waar de golven diep beneden je tegen de rotsen slaan. Even een momentje van alleen op de wereld: de rotsen, de zee, de oneindigheid en wij.