Dag 10; Vila Chã- Costa de lavos - Reisverslag uit Costa de Lavos, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu Dag 10; Vila Chã- Costa de lavos - Reisverslag uit Costa de Lavos, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu

Dag 10; Vila Chã- Costa de lavos

Blijf op de hoogte en volg Gert en Jill

16 Juli 2015 | Portugal, Costa de Lavos

Met de zee aan onze rechterhand rijden we vandaag verder naar het zuiden. We rijden het grootste deel van de tocht op provinciale wegen en rijden door tal van leuke dorpjes. Het doel is om halverwege Porto-Lissabon aan de kust te overnachten. We hebben via een camperforum een aantal adresjes gevonden waar het mooi vertoeven zou zijn. We besluiten die bij Costa de Lagos te gaan bekijken.
We worden niet teleurgesteld, direct aan het strand, naast de duinen ligt deze camperplek. De plekken zijn ruim, er is een toilet en niet onbelangrijk: je bent in 5 stappen op het strand.
Vanuit de tent horen we het geruis van de zee, de lucht is blauw en de zon schijnt. De golven zijn hoog, ruig en hebben enorme kracht. Het water is vrij koud, ik blijf met het water tot aan mijn knieën staan. De golven hebben echter zo’n kracht dat je nauwelijks kunt blijven staan. Ik ben weliswaar niet ver de zee in gegaan maar wel van top tot teen nat. Er wordt ook een grote hoeveelheid zand verplaatst met elke golf die er ontstaat. Het zand zit dan ook werkelijk overal als we later het strand weer oplopen. Gert heeft nog geprobeerd het verder in zee af te spoelen maar ook dit mocht niet baten. Aangezien er alleen een openlucht douche is blijft het afspoelen beperkt met als gevolg dat we nu een dag later nog steeds zandkorrels tegenkomen.

De zonsondergang is prachtig, de rode zon zakt zo in de zee weg. We drinken aan zee een drankje en proosten op een mooie reis.