Dag 8; Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu Dag 8; Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu

Dag 8; Porto

Door: Gert en Jill

Blijf op de hoogte en volg Gert en Jill

14 Juli 2015 | Portugal, Porto

Vandaag staat een bezoekje aan Porto op de planning. We gaan op onze vouwfietsen naar het op 3 kilometer afstand gelegen metrostation. Met de metro staan we in een klein half uurtje in het oude centrum van Porto. Een paar uur lang dwalen we door de nauwe straatjes, trapjes op, heuvel af. Het hoogteverschil in de stad is indrukwekkend en zorgt daarnaast voor goed getrainde kuitspieren.
De vele kerken, pleinen en musea (van de buitenkant) kruisen ons blikveld. We brengen een bezoek aan het immense ziekenhuis, gehuisvest in een 18e eeuws gebouw. Verder dan de entree komen we niet, alle mensen die verder het ziekenhuis in willen moeten zich legitimeren met een patientenpasje voordat ze langs de bewaking mogen.
Langs de oevers van de Douro bevinden zich de vele wijnkelders van Porto, op de Douro zelf varen tientallen boten, vaak plezierjachten.
Aan het eind van de middag hebben we alle highlights zoals vermeld in ons boek gezien en staat de zon inmiddels hoog in de lucht. De metro brengt ons snel weer terug naar ‘ons’ metrostation. De fietsen staan nog net zoals we ze achterlieten aan een lantaarnpaal gebonden met een dik slot.