Dag 6;Mogadouro-Medas - Reisverslag uit Melres, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu Dag 6;Mogadouro-Medas - Reisverslag uit Melres, Portugal van Gert en Jill - WaarBenJij.nu

Dag 6;Mogadouro-Medas

Door: Gert en Jill

Blijf op de hoogte en volg Gert en Jill

12 Juli 2015 | Portugal, Melres

De Douro loopt door het binnenland en de bergen van noord Portugal naar de kust. Met een breedte van gemiddeld 150 meter slingert hij door het landschap. Er omheen bevinden zich kleine gehuchten op grote hoogte, vaak bestaand uit niet meer dan een paar huizen. Onze tocht vandaag heeft de Douro gevolgd op zijn weg door het landschap. Haarspeldbochten, smalle straatjes, mooie vergezichten. Telkens aan de linkerkant de Douro naast ons, dan weer dichtbij, dan weer zien we de bootjes vanaf een grote hoogte varen op de brede rivier.
Passagiers op een rondvaartboot zwaaien enthousiast, natuurlijk zwaaien we ook even terug.
Campings en andere verblijfsplaatsen zijn dun gezaaid in dit gebied. Er is slechts een camping te vinden. We krijgen wel een pracht van een plaats toegewezen, direct aan de rivier. Een vlot dat vlakbij op het water ligt deint mee met de golven als er een bootje langs vaart. Aan de overkant van de rivier zien we beboste heuvels, geen huis te bekennen. Onze tent kijkt precies over het hek heen dat ons van de rivier scheidt, dat wordt heerlijk wakker worden morgen! De Portugezen die hier op de camping hun weekend doorbrengen, zijn net vertrokken. Het is nu heerlijk rustig, met wat zachte Portugese muziek op de achtergrond zitten we met een kaarsje en een drankje aan de rand van de Douro.

• 14 Juli 2015 - 08:00

Hub Geenen:

Wat een practige plek om te staan met een prachtig uitzicht. Ik kan me het vakantiegevoel voorstellen, als je daar zit met een hapje en drankje. Nog veel plezier.