Dag 2; Bellegarde-Dun du Pyla - Reisverslag uit Bellegarde, Frankrijk van Gert en Jill - WaarBenJij.nu Dag 2; Bellegarde-Dun du Pyla - Reisverslag uit Bellegarde, Frankrijk van Gert en Jill - WaarBenJij.nu

Dag 2; Bellegarde-Dun du Pyla

Door: Gert en Jill

Blijf op de hoogte en volg Gert en Jill

08 Juli 2015 | Frankrijk, Bellegarde

Vandaag zijn we weer een stuk zuidelijker gereden. We hebben de rozenteelt van Bellegarde achter ons gelaten en zijn in zuid-oostelijke richting naar Bordeaux gereden.
Onderweg bestaat het landschap met name uit tweebaanswegen omgeven door graanvelden, bossen en kastelen. Bij Bordeaux besluiten we naar de kust te rijden voor een teug gezonde zeelucht.
We volgen een mooie kustweg omgeven door een diversiteit aan bomen en planten. Op een gegeven moment valt ons oog op een wel heel aparte heuvel een paar honderd meter van de weg af.
Het blijkt een enorme duin te zijn van 114 meter hoog, Dun du Pyla. Bovenop kun je mensen als kleine poppetjes zien lopen. We besluiten om ook naar boven te klimmen. Al snel blijkt dat rechtop lopen vrijwel onmogelijk is; de hellingshoek is geschat zo rond de 30 graden en je zakt bij elke stap tot je knieën in het mulle zand. We gaan op handen en voeten verder en bereiken na een paar uithijg pauzes de top. Het prachtige uitzicht was de klim meer dan waard. We zitten even op de duin genieten van de laagstaande zon en het uitzicht. Hoewel een paar waaghalzen met een soort bodyboard met grote snelheid naar beneden glijden, besluiten wij toch maar gewoon lopend te gaan.
Nu staan we onder de bomen op een mooie plek aan zee. Straks maken we nog een wandeling over het strand. Eerst genieten we van penne Bolognese met het geruis van de zee op de achtergrond.
Vivre la vie!

• 08 Juli 2015 - 20:45

Kitty:

Klinkt super.we reizen in gedachte met jullie mee.
    Heel veel lieve groetjes van ons allemaal..

• 08 Juli 2015 - 21:05

Jaimy:

Super hoor... Mooi gebied daar, wij zijn eens twee weken in de buurt van Royan geweest. Geniet maar lekker!!

• 09 Juli 2015 - 11:08

Hub Geenen:

Lijkt me echt geweldig. Als je de verhalen leest en een beetje erbij fantaseert dan krijg je ook zin in vakantie. Genieten maar!!!